Awaria drukarki – co robić?

Awaria drukarki – co robić?

Moja domowa drukarka nie miała jeszcze żadnej awarii. Mam nadzieję, że przez długi czas do tego nie dojdzie. Zdarzyło mi się jednak doświadczyć awarii drukarki w pracy. Nic przyjemnego – praca całego biura jest rozregulowana. W takich momentach wszyscy doceniają sprawną i niezastąpioną drukarkę. Używaliśmy oryginalne tonery do Canon, ale i tak awaria nas dopadła.

Czasami zdarzają się jakieś mniejsze problemy, które ze spokojem można rozwiązać samodzielnie. W moim biurze zdarzało się, że zaskakiwały nas puste tonery do Canon. Oczywiście stan tonerów na bieżąco był nam pokazywany, jednak nikt nie przejął się tym, aby nowe tonery zamówić.

Nie naprawiaj samodzielnie – wybierz serwis!

Schody zaczynają się, gdy drukarka odmawia posłuszeństwa w naprawdę konkretny sposób. Jedynym wyjściem jest wtedy kontakt z serwisem drukarek. Serwisant dokona ekspertyzy stanu technicznego urządzenia i przedstawi kosztorys naprawy. Praktycznie zawsze naprawa wiążę się z koniecznością wysłania lub przetransportowania drukarki do serwisu. To jednak powoduje, że z biura znika jedno z najważniejszych urządzeń – zaraz po ekspresie do kawy.

W mojej firmie skorzystaliśmy z usług serwisu, który dostarczył nam drukarkę zastępczą. To pozwoliło nam na bezproblemowe kontynuowanie pracy. Kiedy my pracowaliśmy dalej, serwis zajął się zepsutą drukarką. Oprócz niezbędnej naprawy, drukarka została też poddana odpowiedniej konserwacji. Ta jednorazowa przygoda z zepsutą drukarką sprawiła, że prezes postanowił wykupić pakiet serwisowy. Nasza drukarka (a potem dwie kolejne), były regularnie sprawdzane. Przy okazji firma dostarczała nam w atrakcyjnej cenie tonery do Canon.

Mój znajomy pożegnał się kiedyś z drukarką, do której stosował tonery regenerowane. Coś poszło nie tak i nawet profesjonalny serwis nie pomógł. To kolejny powód dla którego warto wybierać oryginalne tonery do Canon lub ewentualnie ich zamienniki. Z tego co się później dowiedział przy stosowaniu tonerów regenerowanych ważna jest uprzednia konsultacja ze specjalistą w tym zakresie.

Dzierżawa drukarek – problem z głowy

Z kolei firma, w której pracuje moja żona, postawiła na dzierżawę sprzętu biurowego. Firma dostarczyła im profesjonalne, wielofunkcyjne urządzenie, razem z zapasem tonerów. W drukarce mieli zamontowany licznik, który zliczał wydrukowane kopie. Następnie, regularnie rozliczali się z dostawcą. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ, w przypadku awarii czy konieczności wymiany tonera, wszystko było po stronie firmy dostarczającej drukarkę. To oni usuwali usterkę na własny koszt. To świetna opcja, która pozwala w ogóle nie przejmować się takimi rzeczami jak brak tonera czy nagła awaria.

Dodaj komentarz